ارسال سوال از اینكه به این وبلاگ سر زدید ممنونیم.............حتما به سؤال شما هم جواب داده میشه... ولی ممكنه به دلیل حجم بالای سوالات چند وقتی طول بكشه.....مطمئن باشید پاسخ داده میشه
 
طلبه
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : بهمنیار کیانی
مطالب اخیر
نویسندگان
یکشنبه 24 خرداد 1394 :: نویسنده : بهمنیار کیانی

امام صادق (ع) میفرمایند: هر كه در یك روز بسیار گرم براى خداى عزوجل روزه بگیرد و تشنه شود، خداوند عزوجل هزار فرشته بر او بگمارد كه بر چهره اش دست نوازش كشند و بشارتش دهند و چون افطار كند، خداى عزوجل فرماید: وه، چه خوش است بوى تو و روح تو. فرشتگان من گواه باشید كه من او را آمرزیدم (1) 

(1) میزان الحكمه/ ج 7/ ص 3216/ ح 10962 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

بدون تردید موفقیت در هر كارى، مستلزم برنامه ریزى صحیح است و آن هنگامى میسّر است كه:

1 برنامه ناظر به اهدافى باشد كه انسان در پیش روى دارد.

2 اهداف وقتى از شفافیت برخوردار مى‏شوند كه فرصت پیش آمده یا امكانات فراهم شده به خوبى شناخته شده و ارزش گذارى گردد.

3 وقتى انسان ارزش یك فرصتى را بداند یا اهمیت یك نعمتى را درك كند، قدر آن را بهتر مى‏داند و بیشتر از آن بهره بردارى مى‏كند.

در مورد اهمیت و ارزش ماه رمضان همین بس كه «شب قدر» در آن قرار دارد و ارزش این شب از هزار ماه بهتر است. اگر بخواهیم به صورت یك فرمول ریاضى ارزش شب قدر را به صورت كمى بیان كنیم و با وقت‏هاى دیگر مقایسه كنیم، باید بگوییم: نسبت هر لحظه از ماه مبارك رمضان با لحظات دیگر، مساوى با یك به (ده به توان سه) است.

یكى از اهداف ماه مبارك رمضان، این است كه از این فرصت سرنوشت ساز بیشترین بهره را ببریم. اگر بخواهیم به این هدف خود دست یابیم، باید براى لحظه لحظه آن حساب باز كنیم حتى براى ساعاتى كه درحال خواب یا استراحت هستیم.

به طور كلى براى بهره بردارى از ماه مبارك رمضان، هر كسى باید متناسب با موقعیت شغلى و وضعیت جسمانى و روانى خودش، برنامه ریزى كند. اكنون با توجه به اینكه دانشجو هستیم، مهم‏ترین تكلیف و كارى كه به عهده ما است دانش افزایى، تحصیل و تحقیق مى‏باشد. از نظر سنى نیز یك جوان هستیم و از لحاظ جسمانى و روانى نیز از سلامت نسبى برخورداریم، در این صورت باید وقت خود را به چند بخش تقسیم كنیم: 




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
راه انس با چیزى، برقرارى ارتباط زیاد با آن است و این مطلب از نقطه نظر روان شناختى، امرى مسلّم و غیر قابل انكار است. در این رابطه پرسش‏هایى چند قابل طرح است: 
چگونه انسان، این «بى نهایت كوچك»، مى‏تواند با آفریدگار هستى- آن «بى‏نهایت بزرگ» رابطه برقرار كند و این پیوند، او را از خاك تا افلاك بالا برد؟ چگونه این «هیچ»، به آن «همه» متصل مى‏شود؟ آیا جز «دعا و نیایش»، راهى براى این پیوند هست؟ دعا چیست؟ شرایط آن كدام است؟ استجابت دعا یعنى چه؟ پیدا كردن «حال» در دعا چگونه به دست مى‏آید؟ به چه زبانى باید دعا كرد؟ نیایش چه تأثیر روحى و معنوى بر زندگى ما دارد و...؟ 
مى‏دانیم كه دعا، تنها خواندن جملات و الفاظى چند- بى‏حضور دل‏و بى‏كشش روح نیست بلكه خواستن از ژرفاى جان است. اگر دعا از جان سوخته و عطشناك برآید، «اجابت» الهى، آب گوارایى بر عطش سوزان دل سوختگان خواهد بود. 
باید اجازه داد تا پاى اشك، از جاده دل عبور كند. باید گذاشت وقتى آسمان دل مى‏گیرد، باران اشك جارى شود. باید گذاشت در حالت اضطرار و طلب و درماندگى، عنان سخن به دست دل داده شود تا صمیمانه با خدا حرف بزند و مثل یك كودك، زار بزند، اشك بریزد، با اصرار بخواهد و یقین داشته باشد كه این پاى بر زمین كوبیدن و اشك ریختن و التماس كردن، موجب بر آمدن حاجت مى‏شود. «گریه»، سلاح نیایش‏گر و «امید»، سرمایه او است «ارحم من رأس ماله الرّجاء و سلاحُه البكاء...»(1). باید كارى كرد تا چشمه «ربّنا»، از دل بجوشد و بر كویر سینه‏هاى سوزان جارى شود و دشت عطشناك جان را سیراب كند. 



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 24 خرداد 1394 :: نویسنده : بهمنیار کیانی
ماهواره وسیله اى است دو بعدى وآثار مخرب آن بیشتر از آثار مفید وآموزنده اش مى باشد. 
استفاده از ماهواره داراى اثرات سوئى است كه در مواردى اصلاح این اثر، مشكل ویا غیر ممكن خواهد شد. 
از اثرات ماهواره این است كه به صورت نا خود آگاه پیام هاى منفى را ارسال كرده به نحوى كه در روح وجان مخاطب اثر گذار بوده وانسان را به مسیر هاى غیر واقعى ونادرست سوق مى دهد. 
اثرات ماهواره را مى توان در سه حوزه اعتقادى، فرهنگى- اخلاقى وسیاسى مورد بررسى قرار داد واین اثرات در مورد جوان عمیق تر وشدید تر مى باشد: 
الف) اعتقادى 
از آن جا كه هر انسان به لحاظ ایدئولوژیك داراى یك سرى مبانى واعتقاداتى مى باشد ورفتار او نیز مطابق با نوع تفكر او به جهان وخداوند هست پس باید از این مرزهاى اعتقادى دفاع كرده وآن ها را به نحو احسن بشناسد ومهمترین دشمن در عرصه ى اعتقادات، شبهات وتلقین ها ى نا درست بوده ودر زمان فعلى این شبهات با رنگ ولعاب زیباتر خود را بروز مى دهند. 
متاسفانه ماهواره در شمار ابزارهایى قرار گرفته كه به مرزهاى عقیدتى انسان ها خصوصا اسلام وبه ویژه ى مكتب تشیع حمله ور شده و قصد دارد اساس این مكتب را در هم بریزد البته نا گفته نماند اغراض سیاسى در این مساله بى تاثیر نیست. 
ب) فرهنگى واخلاقى 
همان طور كه مى دانید هویت انسانى به فرهنگ وتمدن او بر مى گردد وانسانى كه داراى فرهنگ وتمدن نباشد دچار بحران هویت گشته واز او یك شخصیت كاملا وابسته ومتكى به دیگران مى سازد ودائما چشمش به دیگران بوده تا خود را مو مو همانند آن ها قرار دهد واین مطلب به ویژه در مورد ملت ایران كه داراى فرهنگ كهن واصیل مى باشد بسیار خطرناك بوده وتهدیدى بسیارى جدى به شمار مى آید واز طرفى قوام جامعه به اخلاق ورعایت اخلاقیت افراد جامعه مى باشد و زمانى كه انسانیت، حریم هاى شخصى، خانواده و... از بین برود چنین جامعه اى از درون خالى شده وباتلنگرى در هم مى ریزد واین مساله در مورد جوانان ونوجوانان مهم تر است ماهواره از طریق پخش فیلم هاى سكس وغیر اخلاقى كه نتیجه اى جز بى بند وبارى، بى حیایى، مشوش شدن ذهن جوان و... ندارد به این مقصد پلید دست پیدا مى كند. وبر همین اساس استفاده از برنامه هاى ماهواره در نظر مراجع حرام اعلام شده است. 
نظرات برخى از مراجع: 
استفاده از برنامه‏هاى مفید و مشروع (مانند برنامه‏هاى علمى و قرآنى) هر چند فى نفسه مانعى ندارد ولى با توجه به اینكه برنامه‏هایى كه از طریق این دستگاه پخش مى‏شود غالباً در بردارنده آموزش افكار گمراه كننده و تحریف حقایق و برنامه‏هاى لهو و فساد هستند، استفاده از ماهواره جایز نیست.(1) 
ج) سیاسى 
از آن جا كه دشمنان ما با مساله ى نظامى موفق به پیشبرد اهداف خود مبنى بر تصرف وتسخیر ایران نشدند بر همین اساس از ابزارهایى مانند ماهواره، اینترنت و... كمك گرفته اند ومردم یك كشور را از طریق القا ى شبهات وحرف هاى غیر واقعى نسبت به نظام دلسرد كرده وانها رابه نوعى به دشمنى با نظام دعوت مى كنند واین اقدام از طریق راه هاى مختلف و در ظاهرى بسیار زیبا با اظهار كمك به مردم یك كشور صورت مى پذیرد. 
(1) آیت اللّه خامنه‏اى، اجوبه، س 1183 و 1215 آیت اللّه مكارم، استفتاءات، ج 1، س 1609 و. 829 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

ماه مبارك رمضان ماه میهمانى خداوند است. میهمانى خداوند، به معناى اكرام و رحمت خاص الهى بر بندگان است زیرا بندگان- اعم از مؤمن و كافر در سراسر زندگى خود، در سر سفره اكرام و رحمت الهى نشسته‏اند. اما میهمانى در ماه رمضان، اكرام و رحمت خاص براى روزه داران است. بر اساس روایات، چند موضوع نشان از میهمانى خداوند است:

1 از شب اول ماه رمضان، درهاى بهشت باز مى‏شود و تا شب آخر بسته نمى‏شود(1)

2 از ابتدا تا انتهاى ماه رمضان، درهاى جهنم بسته مى‏شود(2)

3 شیاطین در بند و زنجیر مى‏شوند تا نتوانند روزه بندگان را خراب كنند همان

4 ماه رمضان، ماهى است كه ابتداى آن رحمت، وسطش آمرزش گناهان و پایان آن، آزادى از آتش جهنم است‏(3) یعنى، با رحمت الهى به میهمانى دعوت و آمرزیده مى‏شویم و در پایان میهمانى به عنوان هدیه، از آتش جهنم آزاد مى‏گردیم.

5 وجود شب قدر در این ماه است كه ارزش آن، از هزار ماه بیشتر است و عبادت در آن، نتایج بسیارى دارد و سرنوشت یك سال بندگان در آن تعیین مى‏گردد(4) 

(1) بحارالانوار، ج 96، ص 344 میزان‏الحكمه، ج 5، ص. 2132
000 (2) میزان‏الحكمه، ج 5، ص. 2132
000 (3) همان.
000 (4) همان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
بریا بیان پاسخ صحیح براساس اسلام ناب و پرهیز از افراط و تفریط به دیدگاه استاد شهید آیه‏اللَّه مطهرى در تبیین حق حضور زنان در فعالیت هاى اجتماعى، سیاسى و فرهنگى و حق اشتغال آنان اشاره مى كنیم. عصاره بیان ایشان در كتاب نظام حقوقى زن در اسلام چنین است: 
 الف. حق اشتغال‏ 
اسلام به زن حق اشتغال و حق مالكیت و تحصیل ثروت داده است و به مرد حق نداده در ثروت متعلق به زن تصرف كند. براساس آیات قرآن زنان همانند مردان در نتایج كار و فعالیت هایشان ذى حق هستند.(1) 
«زن مانند مرد داراى ذوق، فكر، فهم، هوش و استعداد كار است، این استعدادها را خدا به او داده است و حكیمانه است كه باید به ثمر برسد. از آنجا كه هر استعداد طبیعى، دلیل یك حق طبیعى است، پس اشتغال زن حقى است كه خداى متعال به آنان ارزانى داشته است و محروم ساختن او از این حق خلاف عدالت است. بازداشتن زن از كوشش هایى كه آفرینش به او امكان داده است، نه تنها ستم به زن است، بلكه خیانت به اجتماع نیز مى باشد، زیرا هر چیزى كه سبب شود قواى طبیعى و خدادادى انسان معطل و بى اثر بماند به زیان اجتماع است. 



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در حالت آمیزش مرد و زن هر دو باید ارضا شوند و به اوج لذت جنسى برسند. منتهى زنان چون دیرتر از مردان ارگاسم مى شوند، برخى زنان تازه ازدواج كرده و یا حتى مردان خیال مى كنند كه زنان به اوج لذت جنسى نمى رسند و ارضا شدن مخصوص مردان است، در حالى كه اینچنین نیست و حتى مى توان گفت: بهره زنان از آمیزش بیشتر از مردان است.

براى اصلاح این مشكل مردان باید به گونه اى رفتار كنند كه همسرشان نیز به ارگاسم برسد وگرنه براى ایشان مشكل ساز خواهد بود و عدم ارضاى كامل زن زمینه بروز برخى بیمارى هاى تنى و روان تنى براى او خواهد شد. این موضوع نیز به نحوه آمیزش و تا حدى به آموزش در این زمینه بستگى دارد. 

كیفیت آمیزش:

از آموزه هاى دینى به دست مى آید، همبستر شدن زن و شوهر و ارضاى غریزه جنسى عبادت محسوب مى شود و حتى در روایتى آمده است اگر كسى عمل نزدیكى با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد به یكى از سنت هاى پیامبران (ص) عمل كرده است. 



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

پرسشگر گرامى، در رابطه با سوالى كه مطرح كرده‏اید توجه شما را به نكات زیر جلب مى‏كنیم:

1- شایسته است در رساندن همسر خود به اوج لذّت جنسى (ارگاسم) با روانشناسى جنسى همسرتان آشنا گردید: توجه نمایید كه همسرتان در چه لحظه اى به برقرارى رابطه جنسى تمایل دارد. این مسأله بیشتر بستگى به این دارد كه تا چه حد ایشان را از نظر خصوصیات جنسى بشناسید زیرا اغلب بدین صورت است كه زنان از ابراز تمایل زبانى و كلامى به چنین عملى با وجود تمایل فراوانى كه به آن دارند به دلایل مختلفى از جمله فرهنگى ممانعت مى ورزند زیرا بدین گونه برداشت مى كنند كه شاید در موضع تهمت قرار گیرند و.... در این زمینه بیشتر باید از تجربیاتى كه خود در مورد ایشان كسب نموده اید بهره گیرید و با كنار هم قرار دادن آن تجربه ها به آگاهى مورد نظر برسید مثلاً ممكن است همسرتان در این گونه موارد از عطر بخصوصى استفاده نماید و یا لباسهایى را بپوشد كه به نوعى بخواهد شما را تحریك نماید. به هر حال اغلب زنان تمایل دارند كه مردها در اقدام به برقرارى رابطه جنسى پیش قدم گردند و خود سعى مى كنند بیشتر با زبانى غیر از گفتار و كلام به صورت نشانه هایى كه از خود بروز مى دهند اقدام به بیان چنین تمایلى نمایند.

2- در رسیدن به اوج لذّت جنسى، كه علامت آن انزال در زن و مرد است، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولاً مردان بسیار زودتر از زنان به این مرحله مى رسند ولى همانطور كه مى دانید ارگاسم در زنان از فرایند پیچیده ترى نسبت به مردان برخوردار است، به همین دلیل زمان بیشترى مى‏برد تا یك زن به اوج لذّت جنسى و به ارگاسم برسد. (به طور میانگین 10 تا 20 دقیقه).

توضیح اینكه براى رسیدن به اوج لذّت جنسى چه از لحاظ روانى و چه جسمى، «تحریك جنسى» لازم است. به تنها چیزى كه نیاز مى باشد این است كه نقاط حساس بدن طرفین به خوبى شناخته شود. شما مى توانید در حالى كه بدن خود را به بدن همسرتان مى مالید خود را ارضا نمایید و یا حتى از تماس از ناحیه رانها استفاده كرده و به اصطلاح ران مالى نمایید.

3- معاشقه و ناز و نوازش طرفین نیز از روشهاى ارضا ءكننده به شمار مى آید به گونه اى كه بدون دخول آلت نیز مى توان به اوج لذّت جنسى رسید.

4- اساساً تمام نقاط بدن قابلیت تحریك جنسى را دارند اما برخى نقاط به دلیل تراكم رشته هاى عصبى مربوط به لذّت جنسى، به عنوان ارگان هاى جنسى شناخته مى شوند. این نقاط در بدن زنان پراكنده تر و فراوان ترند و علاوه بر دستگاه تناسلى، نوك پستانها، باسن و حتى لاله گوش، قوزك پا و یا گردن را در بر مى گیرد. لب و دهان نیز به دلیل پوست نازك خود مى توانند حساسیت زیادى نسبت به تحریك جنسى داشته باشند. نقاطى در دستگاه تناسلى زن وجود دارد كه با لمس كردن آنها مى توان بیشترین لذّت را به او داد. مكیدن زبان زن توسط مرد و بالعكس، براى هر دوطرف تحریك كننده است. 

5- ملاعبه یعنى تحریك زن از طریق لمس و مالش بدن، در آغوش گرفتن، دلنشین، نازك حرف زدن با یكدیگر و گفتن حرف هاى عاشقانه و بوسه و نوازش بر یكدیگر احساس طرف مقابل را نسبت به هم افزایش مى دهد.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 22 خرداد 1394 :: نویسنده : بهمنیار کیانی

الف) از روایت فهمیده مى‏شود كه لعنت بر چهار قسم است لعنت حرام، مكروه، جایز و مستحب. لعنت حرام: 

لعنت مؤمن و كسى كه مستحق لعنت نیست حرام مى‏باشد. رسول خدا (ص) فرمودند: «هرگاه لعنت از دهان لعنت‏گر خارج شود نگاه مى‏كند، اگر راهى به سوى آن چیزى كه متوجه آن شده است یافت به طرفشش مى‏رود وگرنه به طرف كسى كه از دهانش خارج شده است برمى‏گردد». امام باقر (ع) فرمودند: «از لعنت كردن مؤمن بپرهیزید كه به خودتان برمى‏گردد». حتى شخصى كسى را كه پیامبر او حد مى‏زد لعنت كرد حضرت فرمودند لعنتش مكن او خدا و رسولش را دوست دارد (گرچه گنهكار است). لعنت مكروه: 

لعنت حیوانات است كه انسان حیوانى را لعن كند. لعنت جایز: 

لعنت كافرین‏(1)، لعنت ظالمین و كسانى كه به خداوند دروغ مى‏بندند(2)، لعنت مردان زن‏نما و زنان مردنما، بدعت‏آورندگان در دین، قصاص كسى كه جرم مرتكب نشده است، كسى كه پدر و مادر خویش را لعن كند، رشوه دهنده و رشوه‏ستان و واسطه میان آن دو، كسى كه بین مرد و زنى سعایت كند تامیان آنها جدایى افكند، كسى كه میان مؤمنان سخن‏چینى كند، كسى كه تقدیر خدا را دروغ بداند، رباخوار و ربادهنده و گواهان بر ربا، كسى كه احترام مسجد را نگه ندارد، زن آوازه‏خوان و....



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
در پاسخ به این پرسش به مطالب ذیل توجه نمایید: 
1- به طور كلى نفرین نمودن نسبت به دوستان و اطرافیان كار پسندیده اى نیست. انبیا و ا ولیا الهى جز در موارد نادرى كه مجبور مى شدند، قوم خویش را نفرین نمى نمودند. ایشان در اغلب موارد حتى نسبت به كسانى كه به ایشان ستم روا مى داشتند و از پذیرش هدایت روى بر مى تافتند، دعا مى نمودند و از خداى متعال براى آنها هدایت و مغفرت مى خواستند. 
2- نفرین در حقیقت نوعى انتقام گیرى از كسى است كه ستمى از او به ما رسیده است. در فرهنگ اسلام عفو و بخشش و رحمت بر خشم و غصب و انتقام خصوصا نسبت به مؤمنین و نزدیكان ترجیح داده شده است. 
در عفو لذتى است كه در انتقام نیست، همان گونه كه رحمت الهى برغضبش سبقت دارد (سبقت رحمته غضبه). مسلما هیچ یك از مؤمنان سزاوار نفرین و بدخواهى برادر مؤمن خویش نیست، بنابراین شما مى توانید با دعاى خیر در حق كسى كه او را نفرین نموده اید، عمل خویش را جبران نمایید «ان الحسنات یذهبن السیئات به درستى كه خوبى ها بدى ها را خواهد پوشانید» و به هیچ وجه لازم نیست كه او را در جریان نفرین خود قرار دهید. 


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
«یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یَخافُونَ یَوْماً كانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیراً» «آنان به نذر خویش وفا مى‏كنند و از روزى كه شر و عذابش گسترده است (قیامت) مى‏ترسند».(1) «نذر» در لغت به معناى وعده دادن و پیمان به چیزى است و در اصطلاح پیمان خاصى با خداوند است كه انسان آن را بر خود واجب مى‏كند. 
نذر به دو صورت مى‏تواند انجام گیرد: نذر مشروط و نذر مطلق. «نذر مشروط» آن است كه شخص به خاطر انجام دادن عمل نیك و یا اجتناب از كار ناشایست، آن را بر خود واجب مى‏كند تا در نتیجه آن، خداوند متعال حاجت او را برآورد. به عنوان مثال مى‏گوید: «اگر فرزندم خوب شد و سلامتى خود را بازیافت، هزار تومان به فقیركمك مى‏كنم». 
«نذر مطلق» نذرى است كه هیچ قید و شرطى در آن مطرح نیست به عنوان مثال مى‏گوید: «من براى خدا نذر مى‏كنم كه نماز شب بخوانم». نذر داراى پیشینه زیادى است و انسان در طول تاریخ از آن سود جسته و با نذر سعى كرده تا رضایت معبود خویش را در جهت تأمین نیازهایش جلب كند. این امر همواره مورد توجّه پیامبران و امت‏هاى گذشته بوده‏(2) و در اسلام نیز مشروعیت یافته است. قرآن كریم در آیاتى، داستان نذر حضرت مریم‏علیها السلام و مادرش را بیان مى‏كند.(3) همچنین ویژگى‏هاى بندگان خدا را وفاى به نذر برمى‏شمارد: «آنان به نذر خویش وفا مى‏كنند و از روزى كه شرّ و عذابش گسترده است (قیامت) مى‏ترسند».(4) امام صادق‏ علیه السلام در شأن نزول این آیه مى‏فرماید: «هنگامى كه حسن و حسین‏ علیهم السلام مریض بودند، روزى پیامبر خداصلى الله علیه وآله وسلم به ملاقات آنان آمد و به على ‏علیه السلام فرمود: خوب است جهت سلامتى فرزندانت نذر كنى.


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
در بررسى مهمترین دلایل و عوامل دشمنى دشمنان انقلاب اسلامى با نظام جمهورى اسلامى و استمرار و دست برنداشتن از این دشمنى وعناد، مى توان به این موارد به طور گذرا اشاره نمود: ا- اسلامى بودن نظام جمهورى اسلامى یكى از مهمترین عوامل دشمنى استكبار جهانى و در راس آنها آمریكا با نظام جمهورى اسلامى، بلكه ریشه اصلى تمامى دشمنى ها، اسلامى بودن انقلاب و شكل گیرى انقلاب بر پایه اسلام ناب است. بگونه اى كه ریچارد نیكسون رئیس جمهور اسبق آمریكا مى گوید: «جهان اسلام در قرن بیست و یكم یكى از مهمترین میدانهاى زور آزمایى سیاست خارجى آمریكاست.» (نیكسون، ریچارد، فرصت را از دست ندهید، ترجمه، حسین وفسى نژاد، تهران: ص 256) مقام معظم رهبرى در این باره فرمودند: «امروز دشمنى اردوگاه استكبار با ایران اسلامى به خاطر اسلام است. آن ها با اسلام دشمن هستند كه بر جمهورى اسلامى ایران فشار وارد مى كنند و الله كه آمریكا از ملت ایران از هیچ چیز شان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدى بودن ناراحت نیست او مى خواهد شما از این پایبندى دست بردارید.» (روزنامه جمهورى اسلامى، 69/ 2/ 13) 


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دشمنى آمریكا با نظام جمهورى اسلامى ابعاد مختلف را در بر مى گیرد كه به برخى از مهمترین این ابعاد اشاره مى كنیم 
1- پایبندى به اسلام ناب و ارزشهاى اسلامى، یكى از عمده ترین دلایل دشمنى آمریكا با جمهورى اسلامى پایبندى آن به اسلام و ارزشهاى اسلامى است. مقام معظم رهبرى در این باره فرمودند: «والله آمریكا از ملت ایران از هیچ چیزشان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدى بودن ناراحت نبست او مى خواهد شما از این پایبندى دست بردارید او مى خواهد شما این گردن برافراشته و سرافراز را نداشته باشید.» (روزنامه جمهورى اسلامى، 69/ 2/ 12) 
2- استقلال طلبى جمهورى اسلامى، جمهورى اسلامى ایران به دلیل استقلال طلبى و زیر بار مارتین ایندایك (معاون خاور میانه اى وزارت خارجه آمریكا) گستاخانه تصریح مى كند مجازات و تنبیه انقلاب اسلامى درس عبرتى بر كشورهایى خواهد بود كه در مسیر استقلال و رهایى از سلطه آمریكا گام بر مى دارند. (روزنامه كیهان، 78/ 1/ 26) نوام چامسكى نظریه پرداز مشهور آمریكایى نیز معتقد است دشمنى ها و كینه توزیهاى آمریكا نسبت به جمهورى اسلامى به دلیل استقلال طلبى این كشور است و مى گوید: جمهورى اسلامى ایران از نظر آمریكا غیر قابل پذیرش است چون از استقلال خود چشم پوشى نمى كند. (روزنامه رسالت، 80/ 2/ 27) مقام معظم رهبرى در این باره فرمودند: «دشمنى آمریكا و استكبار جهانى با ایران اسلامى به خاطر حركت قدرتمندانه مردمى است چون ایمان مردم، علاقه مردم به استقلال و اطمینان به نفس مردم به ضرر آنهاست آنها مى خواهند كشور ما را همیشه وابسته نگه دارند، آنها مى خواهند از لحاظ فرهنگى، اقتصادى و سیاسى كشورهاى این منطقه را وابسته به خودشان نگه دارند. وقتى كشورى مستقل است و اطمینان به نفس دارد و با اعتماد به خود در راهى كه او را به سمت اهداف والا مى رساند حركت مى كند طبعاَ اینها ناراضى مى شوند. نارضایتى دشمنان جهانى ما به این خاطر است. آنها وقتى راضى مى شوند كه ملت ایران اختیار دین و فرهنگ و اقتصاد خود را یكسره به آنها بسپارد. ملت ایران امروز بیدار شده است و زیر بار چنین زور گویى ها و قلدرى هایى نمى رود.» (پایگاه اطلاع رسانى دفتر مقام معظم رهبرى، بیانات مقام معظم رهبرى در اجتماع مردم رفسنجان، 84/ 2/ 18) همچنین فرمودند: «آنها در واقع از شكل گرفتن، ایران قدرتمند، مستقل، اسلامى، پیشرفته و برخوردار از فناورى مدرن نگرانند و سعى مى كند با جار و جنجال راه پیشرفت ملت ایران را سد كنند و این كشور را همیشه نیازمند خود نگه دارند. 
» (همان، سخنرانى مقام معظم رهبرى در اجتماع مجاورین و زائرین حرم رضوى، 84/ 1/ 1) همچنین فرمودند: «ملت ایران كارى كرده است كه قدرتى مثل قدرت امروز آمریكا و دستگاه استكبارى، در مانده است. آن كار این است كه ملت و دولت ایران و نظام جمهورى اسلامى اعلان كرده است كه مى خواهد مستقل باشد و در راه آرمان هاى بلند خود، بدون اجازه خواستن از هیچ قدرتى حركت كند و باقى بماند، همین را این ها نمى خواهند. (نكته هاى ناب، گزیده بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان و دانشگاهیان، نظام و انقلاب، استكبار جهانى، 3، قم: نشر معارف،، 1388 ص، 94 بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار دانشجوبان و دانش آموزان به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسى آمریكا، 78/ 8/ 12) 
3- عدالت طلبى و پیشرفت نظام جمهورى اسلامى، مقام معظم رهبرى در این باره فرمودند: «دشمنى نظام مستكبر آمریكایى و هر مستكبرى در دنیا با نظام اسلامى به خاطر پرچم برافراشته عدالت است. به خاطر این است كه مى بینند با نام اسلام و با تعالیم والاى اسلام كشورى دارد به سمت رشد و توسعه و پیشرفت علمى و عملى حركت مى كند، مى داند این جلوى نفوذ آنها را خواهد گرفت. آنها با هر كشورى كه خارج از قلمرو قدرت آنها به توسعه و پیشرفت علمى دست پیدا كند، مخالفند، آنها باهر كشورى كه در میدان علم و توسعه به سمت رقابت با آنها حركت كند، مخالفند.» (همان) 
4- آگاهى بخشى و موج بیدارى اسلامى نظام جمهورى اسلامى خود آگاهى و بیدارى مسلمان ها كه به واسطه پیروزى انقلاب اسلامى و شكل گرفته است نیز یكى از دلایل دشمنى آمریكا با جمهورى اسلامى است. مقام معظم رهبرى در این خصوص فرمودد: «امروز عمده دردسرها یى كه اردوگاه استكبار و مشخصاً آمریكا و صهیونیسم دچارش هستند كه این دردسرها خیلى زیاد هم است به خاطر این است كه مسلمان ها به یك خود آگاهى رسیده اند كه دراین خود آگاهى، امام بزرگوار و ملت ایران و انقلاب اسلامى ما نقش فراوانى داشته است. عمده دردسر آن ها از این ناحیه است، لذا مى خواهند این را بكوبند.» (نكته هاى ناب، پیشین، ص، 93 بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار دانشجویان نمونه كشور، 79/ 9/ 7) 
سخن خویش را با این كلام از مرحوم امام به پایان مى بریم ایشان در مورد عمق دشمنى آمریكا با نظام اسلامى فرمودند: «نكته مهمى كه همه ما باید به آن توجه كنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كى و تا كجا ما را تحمل مى كنند و تا چه مرزى استقلال و آزادى ما را قبول دارند، به یقین آنان مرزى جز عدول از همه هویتها و ارزشهاى معنوى و الهى مان نمى شناسند به گفته قرآن كریم هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمى دارند مگر اینكه شما را از دینتان برگردانند... آرى اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامى و انقلابى خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام را با دستهاى خود ویران نماید آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان یك ملت ضعیف و فقیر و بى فرهنگ به رسمیت بشناسند ولى در همان حدى كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابر قدرت باشند ما ضعبف، آنها ولى و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها نه یك ایران با هویت ایرانى اسلامى...» (صحیفه نور، ج، 20 ص 237- 238) 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
امام، خامنه‏ اى و نورى: اگر كسى نمى‏تواند وارد آن مكان شود و آنها بترسند كه به حرام بیفتند، ماندنشان در آنجا حرام است.(1) 
آیات عظام بهجت، سیستانى و وحید: اگر احتمال فساد برود، ماندنشان در آنجا حرام است هر چند طورى باشد كه كس دیگر بتواند وارد شود.(2) 
آیات عظام تبریزى و فاضل: اگر كسى نمى‏تواند وارد آن مكان شود- در صورتى كه احتمال فساد برود ماندنشان در آنجا حرام است.(3) 
آیه‏اللَّه صافى: اگر كسى نمى‏تواند وارد آن مكان شود، ماندنشان در آنجا حرام است هر چند احتمال فساد ندهند و به گفت و گوهاى علمى و ضرورى بپردازند(4). 
آیه‏اللَّه مكارم: اگر كسى نمى‏تواند وارد آن مكان شود، بنابر احتیاط واجب ماندنشان در آنجا حرام است هر چند احتمال فساد ندهند و به گفت و گوهاى علمى و ضرورى مانند آن بپردازند(5). 
(1) توضیح‏المسائل مراجع، م 2445 نورى، توضیح‏المسائل، م 2441 و خامنه‏ اى، استفتاء، س 639 و. 627
000 (2) همان، م 2445 و وحید، توضیح‏المسائل، م. 2590
000 (3) توضیح‏المسائل مراجع، م. 2445
000 (4) توضیح‏المسائل مراجع، م. 2445
000 (5) همان، م. 2445 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
زن و مرد از سه راه به یكدیگر محرم مى‏شوند: نسب (خویشاوندى)، رضاع (شیرخوردن) و ازدواج. 
راه سوم (ازدواج) در فقه بر دو قسم است: دائمى و موقت. عقد دائم آن است كه مدت زناشویى در آن تعیین نشود و عقد موقّت آن است كه مدت زناشویى در آن تعیین شود. براى مثال زن را به مدّت یك ساعت، یك روز، یك ماه، یك سال و بیشتر عقد كنند.(1) زنى كه به این قسم عقد شود، متعه و صیغه گفته مى‏شود. 
(1) البته برخى از مراجع بزرگوار تقلید (آیات عظام وحید، تبریزى و مكارم) معتقدند كه اگر مدت عقد موقت از عمر طبیعى زن و شوهر یا یكى از آن دو بیشتر باشد، احتیاط واجب آن است كه احكام عقد دائم را بر آن جارى سازند و آیت الله بهجت به صورت فتوا فرموده‏اند. و آیت الله سیستانى مى‏فرماید این عقد موقت باطل است و به عقد دائم تبدیل نمى‏شود (ر. ك: آیات عظام سیستانى، وحید، تبریزى، منهاج الصالحین، فى عقد المتعه و آیت الله مكارم، استفتاآت، ج 2، س. 1008 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات